Varem või hiljem avastavad ilmselt kõik Patroli omanikud ennast mingisuguste ZD30 mootoriga seotud probleemidega silmitsi seisvat. On see siis kinni nõgitanud EGR kanalid, mis toob endaga kaasa kas liiga rikka segu läbi auklikuks põlenud kolvide või sisselasketorustiku diameetri vähenedes tekkivad turbo ülerõhuprobleemid, mille tulemusena hakkab sõidu ajal mootor hakkima, sest küte keeratakse ülerõhu ilmnemisel kinni aju poolt. Või siis hoopis kulunud kõrgsurvepump, mille tulemusena pole enam jõudu. Või nukkvõlli otsas oleva hammasratta difti purunemine või vigane õlirõhu peal töötav ketipinguti – mis mingil hetkel arvab, et aitab küll ja laseb keti lõdvaks, mille tulemusena klapid vaatavad kolbidega tõtt ja võitlevad selle eest kummad ära peavad mahtuma. No minu Patrolil on vist kõik vead esinenenud peale kulunud kõrgsurvepumba. Läbisõit oli selleks hetkeks 155000km ja sellest 50000km oli minu käes sõidetud, mille vältel sai ikka tublisti mootorit hooldatud ja hoitud. Jah, päeva lõpuks jooksis mootor lihtsalt kokku, kuna nukkvõlli otsas olev dift läks pooleks ja hammasratas andis järgi ning nii need klapid kolbide otsa läksid. See õnnetu dift istub hammasratta sees ainult mõni millimeeter. Enne seda aga hakkasid tunda andma turbo ülerõhuprobleemid – need said likvideeritud eemaldades turborõhu kontrolli ajult. Ja kui mootor sai peale kokkujooksmist lahti võetud selgus ka et EGR oli ära tahmanud tagumise silindri sisselaskelõõrid ning see oli kusagil 1,5mm väiksem kui peaks olema. Samuti oli 4 silindri kolb juba kergete sulamisjälgedega. Ühesõnaga on see 3.0 liitrine ZD mootor üks parajalt kapriisne asjandus, mille remontimine pole ka just kõige soodsam.
Peale mõningast mõtlemist sai hoopis remondi asemel otsustatud minna seda teed, et paneme 6 silindrilise alumiiniumblokiga BMW M57 biturbo diiselmootori originaalmootori asemele. Praeguses seades toodab mootor tagarattast 370HP@4500RPM ja 750NM@2400RPM. Panna siia transmissioonikadu otsa kusagil kuni 20%, siis tulevad numbrid üsna hirmuäratavad. Numbrid on saadud dünopingis, mitte ise peast arvates.
Mootori võimsus on reguleeritav 6 positsiooniliselt lülitilt. 280-370HP’ni on sõidu pealt seadistatav lihtsa lülitusega. Jahutuse eest hoolitseb maksimaalselt suur radiaator koos eraldi temperatuuri reguleerimise automaatikaga, mis samuti sõidu ajal häälestatav. Intercooler sai samuti pandud maksimaalselt suur, mis mahtus ARB raua ja konditsioneeriradika vahele ära ilma suuremate ümberehitusteta. Mootori kinnituseks käigukasti otsa on tehtud vaheplaat ning uued käpad, mis toetuvad mootoripatjadele. Mootori kinnituskohad raami küljes jäid muutmata. Siduriks on kahe kettaga sidur. Ühe kettaga sidur ei suudaks sellist väänet lihtsalt kinni hoida. Samuti sai kahe kettaga siduri puhul kasutada väikseid kettaid. Mida väiksem on pöörleva massi läbimõõt, seda parem nii käigukasti sünkronisaatoritele kui üleüldisele dünaamikale. Väljalaskesüsteemis on saastenormide tagamiseks katalüsaator, mida saab eritingimustes lihtsa vaevaga vahelt välja võtta. Mootori juhtimisega tegeleb BMW enda aju, mis on ära häkitud. Konditsioneer ja kogu muu auto elektroonika toimib laitmatult, nii nagu peakski sedasi olema.
Lõpptulemus. Auto sõiduomadused dünaamilisuse osas on täiesti uskumatud. Kiirendus on sõiduautolik ning mootor hakkab kohe 1000rpm pealt jõuliselt vedama ning turbo viivitus ei ole tuntav. Väänet on palju ja on konkreetselt tunda, kuidas sild alla viltu keeratakse, kui gaas põhja lajatada. Selle vastu aitavad polüuretaanist puksid igal pool veermikus. Väänet on metsikult ja märja asfaldiga on tegu, et mitte kergema gaasivajutuse peale pidevalt tühja sõtkuvate tagaratastega tee peal aerutada. 5’da käiguga on tõmme alates 60kmh pealt tugev ja seda kuni lõpuni välja.



Paigaldatud sai ka ARB Deluxe esistange koos külgmiste raudadega. ARB enda gabariidituled said välja vahetatud Philips LED päevasõidutulede vastu. Udutuledena sai kasutatud Patroli enda originaaltulesid. Stange ja raudade paigaldamisel oli vaja omajagu sobitamist, sest niisama lihtsalt nad sinna ette sirgelt ja ilma suurte vahedeta ei istunud. Stange alumist osa sai täiendatud lisakatetega, sest muidu oleks sealt kõik kuni radiaatorini lahtiseks jäänud. Lõpptulemus sai väga hea. Rauad paigaldas ja värvis A.K.Autoteenindus OÜ.

Kasutatud materjalid:
- BMW E60 2008 M57TU2D30 mootor
- BMW E60 aju, koos 6 erineva tööreziimiga
- Isetetehtud suurem radiaator
- Isetetehtud suurem vahejahuti
- BMW X5 kütusepump
- BMW X5 kütusefilter
- Isetehtud vaheplaat käigukasti otsa
- Isetehtud kahekettaline sidurilahendus ühemassilise hooratta otsa
- VDO 3kgf/cm2 turborõhu ja väljalaskegaaside temperatuuri näidikud
- Isetehtud 2.5″ väljalase
- Juhtmestik mootorile
- ARB Deluxe esistange koos küljetorudega (with flares) mudel.
- Philips LED päevasõidutuled
- Nissan originaalosa – esiakende tuulesuunajad
- Nissan originaalosa – tagumine spoiler